Predzosilovač pre gramofón

21.04.2015 12:50

Predzosilovač pre gramoffón

Pred časom som si urobil radosť a zakúpil som si na Aukre gramofón Grundig PS 2500.

Ako každý gramofón vyššej triedy ani tento nemá v sebe zabudovaný predzosilovač. Tak nejako sa počíta, že k takémuto gramofónu si majiteľ "pořídí "

i poriadny Hi Endový zosilovač 

S otázkou, či si môžem takýto zosilovač "pořídit"  som manželku ani nezaťažoval, nakoľko som odpoveď tak dáko poznal dopredu  :-)

Takže musím zohnať predzosilovač, lebo je tak 50x lacnejší. Po preskúmaní internetu som zistil, že najlacnejší sa pohybuje okolo 700-800kč. Ani na Bazoši nič lacnejšie nebolo. 

Takže opäť EZK.cz. Tam som objavil presne to, čo som hľadal. Stavebnica za 119kč.

Zmontovanú som ju mal pomerne rýchlo a bez komplikácií. Po zapojení na domáce kino hrá pekne - čisto.

 Ale tu nastal problém číslo dva.

Môj zosilovač (domáce kino) má len jeden AUX  vstup. A ja samozrejme používam domáce kino v spojení s televízorom.

Nejaké vyťahovanie a prepichávanie káblov neprichádza samozrejme do úvahy.

Takže prepínač.

Lenže !!!: prepínanie vstupov zakaždým, keď si budem chcieť pustiť platňu, alebo počúvať telku je pod moju radioamatérsku hrdosť  :-)

Jedinou možmosťou bolo použiť relé, ktoré sa mi váľalo v šuplíku. Ako zdroj jeho napájania som použil trafo, ktoré je gramci. Tým som zabil dve muchy jednou ranou. Pretože keď zapnem gramec, relé automaticky zopne a prepojí zosilovač s garmofónovým predzosilovačom. A opačne. Keď vypnem gramec, relé sa vypne a prepojí zosilovač s televízorom.

 Pre každý prípad (o ktorom zatial netuším) som ešte medzi relé a zdroj dal vypínač.

Takto to vyzerá

 

Celé som to schoval za skriňku. Manželka má fóbiu z voľne povaľujúcich sa káblov :-)

 

Zatiaľ všetko funguje jak má , nič som v predzosilovači neodpálil ani sa nič nehreje. A vtedy má každý kutil radosť... :-)

 

Marek Dynín