Slovenský poľný deň 21.-22.8.2013

23.09.2013 21:16

Slovenský poľný deň - tak na túto súťaž som sa vyslovene tešil.

Na Slovensko jazdíme už len na dovolenku, ale našťastie sa tento rok termíny celozávodky a súťaže zhodovali.

S Peťom (Peťo Srnec BB) sem boli dohovorení na portable v okolí Banskej Bystrice. Voľba padla na Pánsky Diel. Viem, sú aj lepšie kóty. Ale buď už boli obsadené, alebo pre nás ďaleko.

Prípravu sme nepodcenili a oproti plánovanému výjazdu sme boli pozadu „iba“ o 1,5 hodiny, čo je u nás fakt rekord.

Až keď sme zastavili pod kopcom a vytiahli veci z auta, uvedomili sme si, že to nebude až taká sranda a tých vecí máme nejako veľa. Začali sme ich rozdeľovať do batohov, a vyšlo to tak , že Peťo mal toho tak 2x viac než ja. Hold sa niekedy nevypláca mať väčší ruksak :-)

Ale nie. Peťo sa sám ponúkol, že vezme to ťažšie. On je športovec a okrem iného sa venuje horským cyklomaratónom, kde podáva (veľmi skromne povedané) dobré výsledky.

Keď sme vyšli hore, mali sme to len tak-tak, aby sme stihli zapadajúce slnko, ktoré prilákalo aj dvoch fotografov. Vraj sa špacializujú práve na západ slnka, ktorý fotia z rôznych kopcov. Aj my sme teda rýchlo urobili pár fotiek, vztýčily anténu a kým ja som dával prvé výzvy, Peťo staval stan. Pri vybaľovaní vecí konštatoval, že tých 6L vody- čo ho poriadne ťažili v ruksaku- je asi zbytočne veľa, keď máme aj pivo.

Hneď prvý pohľad na display stanice ukázal, že kóta je pre CB slušne zarušená asi od tých troch vysielačov, čo sme mali hneď za chrbtom. Ale na PMR to bolo ešte horšie. Neskôr keď som sa chcel dovolať na „základňu“ (baby sme nechali dole v BB-vraj sa boja medveďov, ale ja si myslím, že sa im proste nechcelo) sa ukázalo, že to nejde. Moja PMR Cobra MT975 bola úplne zahltená. Stačilo zísť o 100-150m nižšie, čím sa vysielače stratili za horizont, a hneď to  šlo. Uvažovali sme o presťahovaní nášho tábora na toto miesto, ale už sa nám nechcelo. Tento experiment necháme na budúci rok.

I napriek tomu sa nám nejaké spojenia podarili. Zo začiatku sme ich robili v pravidelnom "takte" , ale po 22:30 tam už boli medzery.  Trochu ma sklamala Albrechtka AE6690. Hriala sa a po hodine a pol mi dokonale vymlátila 7Ah gélovku. Zvyšok spojení sme robili na ručku Alan 95+ na 4,5Ah gélovku s pomocou kompresoru vlastnej výroby (Partická elektronika 91). A chodilo to celkom slušne. Túto kombináciu budeme používať stále.

Mimo súťažné spojenia som najviac času prekecal s Dušanom Kotmanová (Exp. Dráčik). Ostatne som s ním kecal viac menej celých 14 dní. Stále monitoroval na opakovači CH33. V Detve z obývačky na ručku od televízora- perfektné. Ten opakovač chodí dobre a len dúfam, že vydrží.

Malý šok sme zažili o pol noci. Skupinku turistov v tomto čase sme tu fakt nečakali. Možno sa prišli pokochať nočným pohľadom na BB. Podľa hlučnosti a „modulácie“by som odhadoval, že cestou hore doplňovali v hojnej miere tekutiny :-)

Keď padlo rozhodnutie, že to ideme pobaliť, zo šumu vyskočili ešte 3 stanice, akoby nás éter chcel presvädčiť, aby sme ešte zostali.

Ale aj tak  sme to museli o 01:00  ukončiť. Mal som totižto pred sebou 7,5 hodinovú cestu a v 15:00 som musel byť doma - v Dyníne. Takže sme balili zase v opačnom poradí. Kým ja som dával posledné výzvy, Peťo pobalil stan a v podstate všetko ostatné. Keď sa to tak vezme, najviac práce odmakal práve on. Keď opäť dorazím na SK, musím ho pozvať na pivo :-)

Cesta dole bez tých 6 litrov vody celkom dobre ubiehala. Aj keď sme šlapali po tme, čelovky stačili, nikto nezakopol.

02:30 sme boli v aute na Šachtičkách pri chate, kde tá istá skupinka turisov hlučne oslavovala.

Na záver:

O tejto kóte sa tvrdí, že nie je pre CB moc vhodná. Ale keď sa spätne pozerám do denníkov ostatných súťažiacich, nebol to zase prepadák. Možno keby sme boli až do rána, bolo by naše umiestnenie lepšie...., alebo vyzkúšať iné miesto (trošku nižšie) a použiť CB filter, ktorý mám (opäť z dielne El. Guru Honza Mříčí). Ten by tiež mohol situáciu z rušením vyriešiť.

Rozhodne však túto kótu nezavrhuijeme a ešte to z nej niekedy skúsime. Možno budúci rok :-)

Naše umiestnenie: www.scbr.sk/akcie/cb-polny-den-vysledky-17-rocnika/#more-2246

Celý denník k videniu tu:

www.cbdx.cz/xdenik2236.htm

 

Foto: Peťo Srnec BB, Marek Dynín

Text: Marek Dynín

 

Páčil sa Ti článok? Alebo máš nejaké otázky? Napíš nám. Kniha náštev