Moje "hosťovanie" v Exp. Kleť- Podzimní Éter 33

23.09.2013 21:17

Moje „hosťovanie“ v Expedici Kleť.

 Koncom augusta sa ma Honzík Mříčí na Budějickom kolečku opýtal, či by som nechcel „vypomôcť“na PE33 v Exp. Kleť. Samozrejme, že som súhlasil. Expediciu Kleť založil práve Honza. Stále ho otravujem s otázkami technického charakteru a poslednou dobou tiež často využívam jeho technické vybavenie, keď potrebujem niečo poštelovať - vyladiť. Hovorím mu „môj elektrotechnický Guru“ . Takže som sa mu mohol trošku revanšovať a zároveň odkukať ako to robia profíci  .

 Bohužiaĺ to nešlo od rána, ale až od 15:00.  Obvykle mám zásadu že tento "kopček" zdolávam pešo, ale flašky s vínom a proviantom v batohu ma „donútili“ tentokrát využiť služby lanovky .  Zhodou okolností som v polovoci cesty stretol Standu Šěvětín a Béďu Boršov, ktorí sa viezli dole. Proste dokonale zvládnuté striedanie  .

  Na vrchole teplomer v16:00 ukazoval 11°C. Ani na chvíľu som neľutoval, že som tých 33 hodím netrávil niekde na Portable v aute.(česť všetkým, ktorí to takto absolvovali)

                                                  

Samotné zázemie Exp. Kleť sa nachádza v hornej stanici. Chlapci išli na plné obrátky. Bolo ich počuť po celej chodbe aj cez zatvorené dvere. Peter Budějovice prekričal aj strojovňu lanovky. Tak som ich zľahka naťukol na ručku, či ich nachytám a aký mi dajú report na tie 3 metre – poznali to. Dvere sa otvorili a v nich rozosmiaty Honza Mříčí.     Zostava bola silná: Peter Budějovice, Honza Hradec, Zdeněk Káčko. No a samozrejme veliteľ - Honza Mříčí.. Béďa Boršov a Standa Ševětín museli v sobotu odísť, ale Béďa sa v nedeľu ráno vrátil. Až sa čudujem , že sme sa do tej malej miestnosti všetci vošli.

Čo ma dostalo, bolo vybavenie. Chvíľami som si pripadal ako v Hustone v riadiacom centre NASA. Vidieť, že Honza tomu venoval veľa času.

       Riadiace stredisko NASA

    Páčilo sa mi ovládanie a zobrazovanie rotátoru na Hb zo zabudovaným anténnym prepínačom. Vačšinu spojení (90%) sme robili na HB. Podľa môjho odhadu Pirát zaostával tak o 1-2s. A i keď sa niekde písalo, že z tejto kóty to moc nechodí, tak väčšinou sme brali stanice reportom 59-8. Dobrým pomocníkom bol prijímač SDR zapojený do noťasu. Prehľad kde sa práve vysiela je na nezaplatenie  .

Všetkému dominoval PSV/W meter aby sa ani náhodou nepreliezlo cez 4W.

                                                           

                                                                

                                                                        Elektrotechnický Guru

Spojenia pekne odsýpali. Tesne po polnoci sa nám konečne podarilo uloviť aj Kasa. Práve na jeho vysielaní bolo pekne vidieť meniace sa podmienky. Škoda že tam nebol Dušan Kotmanová (Exp.Dráčik) Tešil som sa, že pokecáme.

                                                          

                                                             Tvrdá makačka - veliteľ na všetko dohliada :-)

V noci sa pochlapil Zdenek Káčko. Vytasil sa s poriadnym CHLAPSKÝM guľášom, v ktorom stála lyžica. Zapili sme ho vínkom a neskor bublinkami.

S postupujúcim časom začali chalani postupne odspávať. Iba ja som ako jediný držal stráž u stanice non-stop. Sporadicky som dával (púšťal) výzvu, ale nikto tam už nebol. Škoda, že práve tu nenastúpili kontrolky. Mohli súťažné stanice udržať v prevádzke aj v noci.

Éter ožil až ráno. O malý rozruch sa postaral výpadok prúdu. Aby sme neprišli ani o jedno spojenie, Honza Mříčí naštartoval Diesel agregát. Síce panovali obavy o denník CL6 či sa nepoškodil, ale naštastie bol po opätovnom zapnutí OK. Klobúk dolu pred jeho tvorcom. Od 10-tej hodiny to bolo už trápenie a po 12-tej to bolo už len naháňanie duchov v šume.

Po ceste dolu lanovkou ma držal v bdelom stave Béďa cez PMR, aby som nezaspal a nevyviezol sa zase hore

Na záver: bol to perfektný zážitok. Zároveń bol pre mňa inšpiratívny a budem musieť na svojej výbave trošku popracovať.

 

                                  

Text: Marek Dynín - Expedícia Starci z Lipy

Foto: Honza Mříčí, Béďa Boršov, Marek Dynín

 

Páčil sa TI článok?Alebo máš nejaké otázky? Napíš nám:  Kniha náštev